Kaunialan Sairaala Oy on ostanut palvelutuotantokaupalla Lohjalla toimivan Parhaat Vuodet ry:n kuntoutus- ja sosiaalialan toiminnot sekä kotipalvelutoiminnot. Palvelut tuottaa jatkossa KotiKauniala, jonka toiminta Lohjalla alkaa 1.7.2017.

Kaunialan Sairaala Oy on ostanut palvelutuotantokaupalla Lohjalla toimivan Parhaat Vuodet ry:n kuntoutus- ja sosiaalialan toiminnot sekä kotipalvelutoiminnot. Palvelujen tuottajan toimii KotiKauniala, joka kaupan myötä vankistaa asemaansa Uudellamaalla vanhusväestölle suoraan kotiin tuotavien palvelujen tarjoajana. KotiKauniala aloittaa toimintansa Lohjalla 1.7.2017. KotiKauniala toimii koko Uudenmaan alueella ja sen palveluvalikoimaan kuuluvat niin kotisairaanhoidon ja kodinhoidon palvelut kuin erilaiset tukipalvelut kuten kiinteistö- ja tietotekniset palvelut sekä ateriapalvelu. Kauniala on tehnyt Lohjan kaupungin kanssa sopimuksen myös veteraanipalvelujen tuottamisesta.

– Kaunialallla on pitkät perinteet korkeatasoisten hoito- ja kuntoutuspalvelujen tuottamisessa. KotiKauniala on toiminut vuoden 2016 syyskuusta alkaen ja jatkuvasti laajentanut toimintaansa. KotiKaunialalla on erinomaiset edellytykset tarjota palveluja Parhaat Vuodet ry:n asiakaskunnalle ja huolehtia jokaisen asiakkaan palvelun laadusta ja lämpimästä, yksilöllisestä hoitosuhteesta, sanoo Kaunialan sairaalan toimitusjohtaja Mervi Ahlroth.

Parhaat Vuodet ry on toiminut Lohjalla vuodesta 2004 tukien ikäihmisten kotona asumisen mahdollisuutta. Suunnitteilla oleva valtakunnallinen sosiaali- ja terveysalan hallinnon uudistus tulee vaikuttamaan merkittävästi yhdistysten toimintaan. Parhaat Vuodet ry on pieni yhdistys, jonka voimavaroilla toiminnan laajentaminen ja monipuolistaminen vastaamaan tulevaa muutosta on vaikeaa.

– Palvelutuotantokaupan myötä olemme turvanneet asiakkaidemme palvelut ja niiden kehittämisen jatkossakin. Asiakkaan kannalta muutoksella ei ole vaikutusta palveluun, sillä palvelut jatkuvat aivan ennallaan, samoin kuin entiset tutut työntekijät, puhelinnumerot sekä kuntoutustoiminnan toimipiste Lohjan Kontionkadulla. Yhdistyksemme yleishyödyllinen toiminta jatkuu ennallaan, kertoo Parhaat Vuodet ry:n hallituksen puheenjohtaja Riitta Hongisto.

Lisätietoja:
Mervi Ahlroth, toimitusjohtaja, Kaunialan Sairaala Oy, puh. 050 374 2663
Riitta Hongisto, hallituksen puheenjohtaja, Parhaat vuodet ry, puh. 0400 836 818

Kaunialan Sairaala Oy on voittoa tavoittelematon sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja. Kauniala on tunnettu sotainvalidien sekä muiden ikäihmisten hoidon, hoivan ja kuntoutuksen osaamiskeskuksena. Kaunialan toimintaperiaatteena on arvokkaan vanhuudenhoivan tarjoaminen kunnioittavalla asenteella. Kaunialan palveluksessa työskentelee noin 300 henkilöä. Liikevaihto 2016 oli noin 19,1 miljoonaa euroa. Kaunialalle on myönnetty sekä suomalaisesta työstä kertova Avainlippu-merkki että yhteiskunnallista hyvää kasvattavasta liiketoiminnasta myönnettävä Yhteiskunnallinen yritys -merkki. www.kauniala.fi