KotiKauniala tuo syyskuusta alkaen vanhusväestölle palvelut suoraan kotiin. KotiKaunialan palveluvalikoimaan kuuluvat niin kotisairaanhoidon ja kodinhoidon palvelut kuin erilaiset tukipalvelut. Palveluiden tuottajana toimii Kaunialan sairaala, jolla on pitkät perinteet korkeatasoisten hoito- ja kuntoutuspalveluiden tuottamisessa. KotiKauniala toimii 10 kunnan alueella pääkaupunkiseudulla.

Kaunialan sairaala laajentaa palvelutarjontaansa vanhusväestölle kotiin vietäviin palveluihin, kun KotiKauniala aloittaa toimintansa 1. syyskuuta. Kotiin vietävien palveluiden laajaan valikoimaan kuuluvat kotihoiva, kotisairaanhoito, kodinhoito, ateriapalvelu, neuvontapalvelut (esimerkiksi etuusneuvonta ja hakemuksissa avustaminen), tietotekniset palvelut ja Palvelu-TV. KotiKaunialan henkilökunnalla on pitkäaikainen kokemus vanhustyöstä ja korkeatasoinen gerontologinen osaaminen.

Tavoitteellinen hoito- ja palvelusuunnitelma laaditaan aina yhdessä asiakkaan kanssa, jolloin KotiKaunialan palvelut parhaalla mahdollisella tavalla tukevat iäkkään ihmisen kotona asumista sekä itsenäistä ja arvokasta elämää. Maksuton kartoituskäynti on ensimmäinen askel.
– Oikein kohdennetut palvelut sujuvoittavat ikäihmisen arkea, lisäävät elämän laatua ja helpottavat myös läheisten huolta. Tavoitteenamme onkin kehittää erityisesti vanhusväestölle suunnattuja kotipalveluja heidän tarpeidensa ja toiveidensa mukaisesti esimerkiksi teknisiä ratkaisuja hyödyntäen, kertoo Kaunialan Sairaala Oy:n toimitusjohtaja Mervi Ahlroth.

KotiKaunialan toiminta-alueeseen kuuluvat Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kirkkonummi, Vihti, Siuntio, Lohja, Tuusula ja Nurmijärvi. Palveluiden hinnoittelu perustuu tuntihinnoitteluun ja etäisyyteen Kaunialasta (Kylpyläntie 19, 02700 Kauniainen). Esimerkiksi lähihoitajan tunnin käynti Espoossa ja Kauniaisissa (alle 35 km Kaunialasta) maksaa 39 euroa. Hinta sisältää matkat, ja koko asiakkaan maksama aika käytetään aina asiakkaan luona.
– Me tarjoamme vanhukselle aikaa, emme pelkkiä käyntikertoja. Kun asiakas maksaa tunnista, KotiKaunialan hoitaja on hänen luonaan koko tunnin, painottaa Ahlroth.

KotiKaunialan palvelukoordinaattorin kanssa voi sopia maksuttomasta kartoituskäynnistä puh. 043 826 6873 arkisin
klo 8–16 tai kotikauniala@kauniala.fi. Palveluiden tarkemmat palvelukuvaukset ja hinnasto löytyvät osoitteesta www.kauniala.fi.

Lisätiedot: Toimitusjohtaja Mervi Ahlroth, Kaunialan Sairaala Oy, puh. 050 374 2663

Kaunialan Sairaala Oy on voittoa tavoittelematon sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja. Kauniala on tunnettu sotainvalidien sekä muiden ikäihmisten hoidon hoivan ja kuntoutuksen osaamiskeskuksena. Kaunialassa työskentelee n. 290 henkilöä. Liikevaihto 2015 oli n. 19 miljoonaa euroa.